لومن متر-انواع لوکس متر و کاربرد آن

توضیحات آگهی
صاحب اگهی
حمید سجادی
آدرس
شهر تهران-تهران،خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، ساختمان توکل، طبقه زیر همکف، پلاک B31
تلفن
66724227
موبایل
09121796194
فکس
66724227
ایمیل

همه روزه هزاران آگهی به منظور رفع نیاز های روزانه شما عزیزان در سایت "ایران گوگل" منتشر می شود.ایران گوگل" صرفا به معرفی کالا ها ، خدمات و نیازمندی های شهروندان می پردازد ، لذا هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آگهی و پرداخت های مالی کاربران ندارد.لطفا هنگام داد و ستد در فضای مجازی ، از صحت ادعای آگهی دهندگان اطمینان لازم را به دست آورید.برای کسب اطلاعات بیشتربه سایت پلیس فتا مراجعه نمایید :www.cyberpolice.ir

لوکس متر چيست؟
لوکس متر يا نورسنج از جمله وسايل الکترونيکي هستند که ميزان روشنايي يک ناحيه را به تصوير ميکشند لوکس معياري براي شار نوري در هر واحد از يک منطقه است و به طبع توسط لوکس متر اندازه گيري مي شود.
ميتوان گفت لوکس يک معيار اندازه گيري از شدت نور در يک محيط براي تمام فواصل از منبع نور است و يا به عبارت ديگر لوکس مقدار تفاوت نوري است که در محيط هاي مختلف توسط چشم انسان تشخيص داده ميشود و اهميت سنجش آن در اين است که کيفيت نور در محل کار، مدارس و ساختمان هاي عمومي بر کميت و کيفيت کار در کارگران و دانشجويان تأثير ميگذارد.
به عبارت ديگر، لوکس يک واحد اندازه گيري روشنايي است. روشنايي بدان معناست که چگونه سطح شار نور به يک سطح برخورد ميکند. اين شار نور است که يک جسم را قابل رويت ميکند و جالب است که بدانيد که براي اين معيار اندازه گيري لوکس از حساسيت چشم انسان کمک گرفته شده است.

کاندلا چيست
يک کاندلا (معيار قدرت نور) يک مقدار ثابت است که تقريبا معادل با روشنايي يک شمع است. درحاليکه کاندلا يک واحد انرژي است، داراي يک واحد معادل شناخته شده به عنوان لومِن است، که همان اندازهي نور موجود در محيط را از لحاظ درک چشم انسان اندازه گيري ميکند.
لومن چيست
يک لومِن معادل نور توليدشده در يک جهت از يک منبع نور با يک کاندلا است. لوکس با توجه به مساحت سطح که اين نور منتشر ميشود، تأثير ميگذارد که چقدر روشن است. يک لوکس برابر با يک لومِن نور در سطح يک مترمربع است.
نحوه اندازه گيري سطح روشنايي اندازه گيري روشنايي يا روشنايي محيط نياز به استفاده از لوکس متريا Foot-candle meter دارد که وسايلي براي اندازه گيري روشنايي هستند. اين به طور خاص اندازه گيري شدت نوري است که به چشم انسان ميرسد و اين قضيه با اندازه گيري انرژي نور واقعي توليدشده يا منعکس شده از يک منبع يا منابع نور تفاوت دارد (همانطور که ميدانيد ذرات نور ماهيت فوتون و انرژي دارند)
مکانيزم يک مبدل لوکس با استفاده از يک سلول عکس براي ضبط نور کار ميکند و سپس لوکس متر اين نور را به يک جريان الکتريکي تبديل ميکند و اندازه گيري اين جريان اجازه ميدهد تا دستگاه بر اساس يک تابع مقدار روشنايي محيط لوکس را بسنجد.
محاسبه شدت نور با استفاده از فرآيند منبع نقطه اي انجام ميشود. اندازه گيري شدت نور بسته به ميزان شدت و فاصله نور متفاوت است. اگر يک منبع نقطه اي هيچ انعکاسي نداشته باشد يعني فقط بخشي از نور تابيده شده به سطح ميرسد. تذکر: براي سنجش روشنايي يک محيط بهتر است حدالامکان يک محيط بسته براي کار انتخاب کنيد تا از نويز هاي محيطي در امان بمانيد.
کاربرد لوکس متر
انواع لوکس متر در صنايع مختلف از جمله عکاسي،صنعت روشنايي و videography مورداستفاده قرار ميگيرند . عکاسان اغلب در محيط هاي کم نور عکاسي ميکنند؛ با کمک يک نورسنج، آن ها به راحتي ميتوانند مقدار نور را اندازه گيري کرده و آن ها را طوري به کار بگيرند تا شرايط ايدآلي براي عکاسي به دست آورند
کد آگهی : 118215
بازدید : 5036
★★★★★★★★★★ 5/ 5 5036
Your رای: